Translate

piątek, 28 września 2012

strój na jesienny bal - drzewo


Strój na jesienny bal dla przedszkolaka – który chce być drzewem - możesz zrobić sama.



Potrzebne Ci będą:



  • stara brązowa bluza (z polaru lub innego nieprującego się materiału)
  • kilka kawałków materiału w kolorze żółtym, brązowym, zielonym, czerwonym (można kupić małe kawałki filcu)
  • kawałek starej gąbki
  • kawałek starej folii do pakowania lub usztywniacza krawieckiego



I zabieramy się do pracy :)



Ja miałam bluzę ze stójką i krótkim zamkiem, więc to wszystko obcięłam i podszyłam, żeby się nie strzępiło i fajnie wyglądało. Poza tym zrobiłam w tym miejscu pętelkę i przyszyłam guzik – lepiej się wkłada, a nie spada dziecku na ramiona.



Drugi etap to podszycie usztywniaczem dolnej części stroju, by nie wisiał na dziecko, a tworzył wrażenie pękatego pnia.



Teraz kolej na rękawy – rozcinany je, zszywamy końce ściśle, stopniowo rozszerzając ku górze. Pod koniec wkładamy gąbkę, by uformować konary i zszywamy resztę.



Liście są najłatwiejsze, ale za to najbardziej pracochłonne.



Szukamy w necie szablonów liści, drukujemy je, wycinamy z papieru, papierowe szablony nakładamy na materiał (podwójnie złożony) i zszywamy oba kawałki wkładając w środek usztywniacz lub cienką gąbkę.



Potem przyszywamy do stroju w całości lub tylko za łodyżki, by strój był bardziej trójwymiarowy.



Gotowe :)



Miłej zabawy :)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz